נהיגה בהולנד היא שונה מנהיגה בישראל..אתם לא רוצים לקבל דו"חות תנועה בהולנד ולהתעצבן בטיול שלכם בהולנד! אז אם אתם מבצעים השכרת רכב בהולנד ומחפשים טיפים והמלצות על הנהיגה בכבישים..זה המקום הנכון לקרא להבנת חוקי תנועה בהולנד!
כמה חברים שלנו קיבלנו כמה חודשים לאחר החופשה קנסות בגובה אלפי שקלים.
הם קיבלו קנסות על חריגה של 2 ק"מ מעבר למהירות המותרת.
לכן השתדלנו מאוד לנהוג לפי החוקים
זה קשה עד בלתי אפשרי.
בתוך הערים המהירות היא 30 קמ"ש או 50 קמ"ש.
לנהוג ב30 קמ"ש זה מתסכל ממש.
זה מעכב באופן משמעותי את זמן ההגעה ממקום למקום, ומאוד קשה בכלל להצליח לנהוג בכזו מהירות בלי לעבור אותה.
רוב האוכלוסייה לא נוסעת בכלל במהירות הזו, ולרוב חסמנו רכבים ויצרנו פקקים קטנים.
בכבישים המהירים יש מצלמות כל כמה מטרים.
ההנחה שלנו היא שכל פעם הם משווים את המהירות שלך לפי המצלמה הקודמת שצילמה אותך.
הדרך לדעת מה מהירות הנסיעה בכביש היא תמרור קטן במיוחד שנמצא בצידי הכביש. (כמעט קשה לראות בתמונה שצירפתי)
בכבישים מהירים רבים המהירות היא 130 או 120.
אבל – ככה פתאום, בלי התראה מראש – יש תמרור אדום גדול שרשום עליו 100, 90 ולפעמים אפילו 60 קמ"ש (שמתי כמה תמונות וסרטונים)
להצליח להוריד את המהירות בן רגע זה ממש מסוכן.
לא הצלחנו להבין ברוב המקרים למה ירדה המהירות באמצע הכביש המהיר.
לפעמים כשהשתלבנו בכביש מהיר באמצע שלו, ראינו בצד ימין רשום 130 בתמרור קטן, ורק לאחר כמה מטרים ראינו תמרור שמבטל מהירות של 100, כלומר, המגבלה הייתה 100 בכלל.
הGPS בעצמו לא תמיד זיהה את כל השינויים האלה ודייק מה המהירות הנכונה כרגע. כך שלא יכולנו לסמוך עליו.
בנוסף יש להם כללים נוספים –
המהירות משתנה לפי העומס בכביש עם צג דיגיטלי
המהירות מוגבלת יותר בשעות הלילה / עומס
זו נסיעה במתח תמידי, בלחץ קבוע, במעקב אחר התמרורים המשתנים תכופות.
לא נחזור להולנד רק בגלל הקושי הזה.
יצאנו מותשים, מתוחים וכאובים מכל נסיעה.
נסיעה של שעה וחצי הרגישה כמו שלוש שעות, לא יכולנו פשוט ליהנות מהנוף.
ולמרות זאת היו פספוסים, ואני בספק שהצלחנו להמנע מקנסות, אבל ממש מקווה
אנחנו פשוט נהגנו כל הזמן על פחות ממאה קמ"ש רק כדי לא להיבהל מכל הנמכת מהירות באמצע כביש מהיר.
זה לא היה כיף. ממש הרס את הטיול. היינו יודעים שזה כך והיינו מקפידים להישאר במרחק של חצי שעה גג מהמקום בו ישנו.